Абонамент:

Мини Ти Блог

Научи повече за бебето, раждането и още куп вълнуващи бебешки теми в блога на онлайн бебешки магазин Мини Ти ♡

Мини Ти Блог | Научи повече за бебето, раждането и още куп вълнуващи бебешки теми в блога на онлайн бебешки магазин Мини Ти ♡
24 март, 2021 10:17
Мини Ти


Вероятно сте се чудили дали има храни, които да похапвате, за да стимулирате лактацията (образуването на кърма) и по възможно най-естествен начин да увеличите количеството, което произвеждате. За щастие, има много храни, които се считат за галактагоги (увеличаващи кърмата). Когато кърмите, е особено важно да обърнете по-специално внимание на диетата си. Храната, която приемате, не само може да окаже влияние върху количеството и качеството на кърмата ви, но и върху процеса на възстановяване след раждането. Не забравяйте, че все пак е препоръчително да се консултирате със специалист, когато планирате менюто си на кърмачка, за да може той да изготви оптималния хранителен режим за вашите специфични нужди. 

А сега ви представяме нашия списък от 10 ХРАНИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ НА КЪРМАТА. 

Надяваме се да ви бъде полезен. 



1) Зеленолистни зеленчуци 

Зеленолистните зеленчуци (спанак, коприва, кейл, броколи, маруля, зелен лук и др.) са пълни с полезни хранителни вещества – особено богати са на калций, желязо и фолиева киселина. Също така съдържат фитоестрогени, които могат да окажат положителен ефект върху производството на кърмата. Най-добре е да ги консумирате пресни в салати или смутита. Имайте предвид обаче, че не е желателно да прекалявате с приема на спанак, защото по-големите количества могат да предизвикат диария при бебето.



2) Моркови

Морковите са богати на витамин А (ретинол), който спомага за подобряване качеството на кърмата. Хапвайте ги сурови в салати, под формата на прясно изцеден сок или приготвени на пара. Чрез кърмата си по възможно най-естествен начин можете да осигурите на мъника витамин А, а ретинолът е много важен за изграждането на имунитета на бебето.



3) Сладки картофи

Сладките картофи съдържат въглехидрати, които са важни за осигуряването на енергия на кърмачките, витамини А, С, D и В-комплекс, фибри, фолиева киселина и магнезий. Могат да бъдат приготвяни по множество различни начини – често са сред съставките в рецепти за различни видове печива, супи, разбира се, и в тези за основни ястия.



4) Чесън

Чесънът притежава много полезни качества, неслучайно е познат като „природен антибиотик“. Смята се също за галактагог, който спомага за производството на по-големи количества кърма. Въпреки че чесънът има силна миризма и специфичен вкус, които навлизат в кърмата, на някои мъници това им харесва. Има обаче и бебета, които са нетолерантни към него. Ако забележите, че мъникът проявява признаци на повишена хранителна чувствителност, след като сте яли чесън, изключете го от менюто си за известно време. Доверете се на вашето бебе и се водете от знаците, които то ви дава. Иначе е изключително лесно да включите чесъна в хранителния си режим, използвайте го при овкусяване на зеленчуци, меса, риба, тестени изделия и т. н.



5) Аспержи

Аспержите са храна, богата на фибри и витамини А и К, стимулираща хормоните, които са отговорни за лактацията. Аспержите можете да консумирате задушени на тиган самостоятелно или като гарнитура към основно ястие с месо или риба.



6) Кайсии

Кайсиите са чудесни за овладяване на хормоналния дисбаланс и е добре да се консумират както преди, така и след раждането. Полезни са за стимулирането на кърмата, а освен това са и богати на калций и фибри. Можете да ги добавяте към закуската си или да ги хапвате самостоятелно между основните хранения.

7) Дива сьомга

Ако имате възможност да си осигурите прясна дива сьомга (атлантическа или тихоокеанска), не пропускайте да я включите в менюто си. Дивата сьомга е богата на протеини, витамин D и омега-3 мастни киселини, които правят кърмата по-питателна и се смятат за полезни при лактацията. Можете да консумирате рибата по много различни начини, изберете този, който ви е най-вкусен – пригответе на пара, запечете на тиган или пък в хартия във фурната.



8) Бадеми

Суровите ядки (особено бадемите) са пълни с протеини, витамин Е и калций. Много кърмещи мами похапват бадеми между основните си хранения или пък пият бадемово мляко, за да увеличат количеството на кърмата си и да я направят по-сладникава на вкус.



9) Кафяв ориз

Кафявият ориз често е част от препоръчителната диета след раждане. Той е благоприятен за лактацията, тъй като се смята, че стимулира хормоните, отговорни за производството на кърмата. Също така е доста полезен и за майчиния организъм, защото му дава енергия, а всички знаем колко е важна тя при отглеждането на мъниците. Кафявият ориз е най-лесен за приготвяне в тенджера под налягане или оризоварка и се комбинира идеално с различни видове зеленчуци.



10) Нахут

Нахутът е суперхрана сам по себе си – богат е най-вече на протеини и фибри. Бихме го причислили към храните, полезни за хора на всякакви възрасти, но поради наличието си на витамин В-комплекс и калций, нахутът може да бъде особено полезен за увеличаване производството на кърма.



N. B. Следва едно много важно допълнение – последно, но в никакъв случай не на последно място – вода

Когато разсъждават на тема какво да включат в менюто си, за да увеличат количеството на кърмата, която произвеждат, много мами сякаш забравят за водата, а хидратация на тялото е абсолютно задължителна за добрата лактация. Не пропускайте да пиете много вода по време на деня си, но не приемайте голямо количество наведнъж. Пийте поне по една чаша вода (250 – 300 мл) на всеки 1 – 2 часа. 

 

Ако съвсем скоро сте разбрали, че очаквате бебенце, хвърлете едно око и на предходната ни статия „10 креативни начина да кажете на партньора си, че очаквате бебе“. ♡ 

 

Категории:

Последвайте ни в инстаграм